Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:
1. Za pośrednictwem platformy ePUAP:
- Z powyższych usług elektronicznych można korzystać wypełniając formularze elektroniczne dostępne na ePUAP (www.epuap.gov.pl).
-
W celu złożenia wniosku do Urzędu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP
Instrukcja zakładania konta, znajdująca sięna stronie ePUAP. Bardzo proszę o szczegółowe zapoznanie się z Regulaminem zakładania kont na platformie ePUAP. - Dla zalogowanych użytkowników ePUAP w informacjach dotyczących danej usługi aktywna będzie opcja Przejdź do formularza, po wybraniu której będzie możliwość wypełnienia formularza elektronicznego.
- Ostatnim krokiem po wypełnieniu formularza jest jego podpisanie za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego ważnym certyfikatem kwalifikowanym lub Profilu Zaufanego ePUAP.
Aby móc korzystać z Profilu Zaufanego, należy utworzyć konto na stronie http://www.epuap.gov.pl/. Następnie, trzeba wypełnić elektroniczny wniosek o potwierdzenie Profilu Zaufanego ePUAP i w ciągu 14 dni udać się punktu potwierdzającego Profile Zaufane (np. Starostwo Powiatowe w Przasnyszu lub oddziały ZUS, urzędy skarbowe i urzędy wojewódzkie), aby okazać dokument tożsamości i tym samym potwierdzić swoje dane w utworzonym profilu.
Profil zaufany można uzyskać m.in. w Starostwie Powiatowym w Przasnyszu przy ul.Św. St. Kostki 5, Urzędzie Skarbowym w Przasnyszu przy ul. Świerkowej bądź Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych w Przasnyszu przy ul. Leszno.
- Po podpisaniu aktywowana zostanie opcja umożliwiająca wysłanie dokumentu.
- Skuteczne doręczenie dokumentów potwierdzane jest automatycznym wydaniem Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP).
2. Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu tj. w poniedziałki, środy, czwartki, piątki od 8:00 – 16:00; we wtorki od 8:00 do 17:00 do Kancelarii pokój nr 27, parter budynku Starostwa przy ul. Św. St. Kostki 5 w Przasnyszu na elektronicznych nośnikach danych
- Rodzaje nośników elektronicznych, na których można dostarczać dokumenty do urzędu oraz, na których może zostać zapisane urzędowe poświadczenie odbioru :
a) Dyskietka 1,44 MB
b) Pamięć masowa USB
c) Płyta CD-RW \ DVD,
oraz za pośrednictwem elektronicznej skrzynki pocztowej na adres: starostwo@powiat-przasnysz.pl
- Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:
a) Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades (nie dotyczy udostępniania informacji publicznej na wniosek)
b) Akceptowalne formaty załączników to:
.doc, .docx, .rtf,
.xls, .xlsx ,
.txt,
.gif, .tif, .jpg, png, .geotiff,
.pdf,
.odt,
.ods,
.xml,
.svg,
.zip, .7z, .tar, .gzip,
.xps,
.odp,
.csv,
.ppt
Uwaga! Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.