☰ Lewe Menu Prawe Menu ☰
Starostwo Powiatowe w Przasnyszu
Herb Starostwo Powiatowe w Przasnyszu

Wtorek 19.11.2019

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Biuro Rzeczy Znalezionych

 

BIURO RZECZY ZNALEZIONYCH

W STAROSTWIE POWIATOWYM W PRZASNYSZU

 

Biuro rzeczy znalezionych działa w oparciu o przepisy:

 

  • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 1966 roku w sprawie rzeczy znalezionych (Dz. U. Nr 22, poz. 141 z póżn. zm.)

  • Kodeks cywilny art. 183-189

 

Zadania Biura Rzeczy Znalezionych realizuje:

 

Wydział. Organizacji, Nadzoru i Informatyzacji

Osoba upoważniona do kontaktu: Jadwiga Tworkowska

 

Adres:06-300 Przasnysz

ul. Św. S. Kostki 5

parter - punkt informacyjny

tel. (029) 752-22-70 wew. 231

 

Godziny pracy biura: 8.00-16.00

 

 

Do Biura Rzeczy Znalezionych przyjmowane są do przechowania rzeczy znalezione, za wyjątkiem:

  • rzeczy znalezionych w budynkach publicznych (innych niż Starostwo Powiatowe w Przasnyszu) lub innych pomieszczeniach otwartych dla publiczności, środkach transportu publicznego – znalazca zobowiązany jest wówczas oddać rzecz zarządcy budynku lub pomieszczenia albo zarządcy środka transportu publicznego,

 

  • sprzętu lub ekwipunku wojskowego, amunicji, materiałów wybuchowych, aparatury radiowo – nadawczej, dokumentów wojskowych (legitymacje, książeczki lub zaświadczenia wojskowe, karty powołania lub mapy wojskowe), dowodów osobistych, tymczasowych zaświadczeń tożsamości , paszportów, dokumentów podróży – znalazca powinien niezwłocznie oddać znalezioną rzecz lub dokument najbliższej jednostce Policji

 

  • dokumentów wojskowych wystawionych przez wojskowe komendy rejonowe – znalazca powinien niezwłocznie oddać znaleziony dokument najbliższej wojskowej komendzie uzupełnień

 

 

Osoby poszukujące rzeczy zgubionej i zgłaszające się do Biura Rzeczy Znalezionych muszą określić:

 

  1. jaką rzecz (przedmiot) zastał zgubiony, opisać rzecz, charakterystyczny wygląd bądź znaki szczególne, a także

 

  1. przedstawić dowody stwierdzające posiadanie zagubionej rzeczy (np. dowód zakupu przedmiotu, numery seryjne, własne oznaczenia bądź opis widocznych środków zużycia).

 


 

Rzeczy w Biurze Rzeczy Znalezionych przechowuje się przez okres 3 lat. Po tym czasie przechodzą na własność Skarbu Państwa.

 

 

 

Inne uwagi:

Pieniądze, papiery wartościowe, kosztowności oraz rzeczy mające wartość naukową lub artystyczną, które nie zostaną przez uprawnionego odebrane w ciągu roku od dnia wezwania go przez właściwy organ, a w razie niemożności wezwania – w ciągu dwóch lat od ich znalezienia, stają się własnością Skarbu Państwa,

Inne rzeczy stają się po upływie tych samych terminów własnością znalazcy, jeżeli uczynił on zadość swoim obowiązkom; jeżeli rzeczy są przechowywane przez organ państwowy, znalazca może je odebrać za zwrotem kosztów (art. 187 Kodeksu cywilnego).

Informacja o znalezionych rzeczach:

Wykaz rzeczy znalezionych

 

Do pobrania:


Oświadczenie o odbiorze rzeczy znalezionej – wersja dokumentu w formacie MS Word

 

Oświadczenie o odbiorze rzeczy znalezionej – wersja dokumentu w formacie Adobe Acrobat Reader

 

Poświadczenie znalezienia rzeczy - wersja dokumentu w formacie MS Word

 

Poświadczenie znalezienia rzeczy - wersja dokumentu w formacie Adobe Acrobat Reader

Wytworzył:
Anna Obidzińska-Wójcik
Udostępnił:
Katarzyna Filińska
(2008-04-11 15:23:08)
Ostatnio zmodyfikował:
Katarzyna Wiśnioch
(2013-04-23 17:13:16)
 
 
ilość odwiedzin: 7358026

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X