Biuro Rzeczy Znalezionych
BIURO RZECZY ZNALEZIONYCH
W STAROSTWIE POWIATOWYM W PRZASNYSZU
Biuro rzeczy znalezionych działa w oparciu o przepisy:
-
Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 1966 roku w sprawie rzeczy znalezionych (Dz. U. Nr 22, poz. 141 z póżn. zm.)
-
Kodeks cywilny art. 183-189
Zadania Biura Rzeczy Znalezionych realizuje:
Wydział. Organizacji, Nadzoru i Informatyzacji
Osoba upoważniona do kontaktu: Jadwiga Tworkowska
Adres:06-300 Przasnysz
ul. Św. S. Kostki 5
parter - punkt informacyjny
tel. (029) 752-22-70 wew. 231
Godziny pracy biura: 8.00-16.00
Do Biura Rzeczy Znalezionych przyjmowane są do przechowania rzeczy znalezione, za wyjątkiem:
-
rzeczy znalezionych w budynkach publicznych (innych niż Starostwo Powiatowe w Przasnyszu) lub innych pomieszczeniach otwartych dla publiczności, środkach transportu publicznego – znalazca zobowiązany jest wówczas oddać rzecz zarządcy budynku lub pomieszczenia albo zarządcy środka transportu publicznego,
-
sprzętu lub ekwipunku wojskowego, amunicji, materiałów wybuchowych, aparatury radiowo – nadawczej, dokumentów wojskowych (legitymacje, książeczki lub zaświadczenia wojskowe, karty powołania lub mapy wojskowe), dowodów osobistych, tymczasowych zaświadczeń tożsamości , paszportów, dokumentów podróży – znalazca powinien niezwłocznie oddać znalezioną rzecz lub dokument najbliższej jednostce Policji
-
dokumentów wojskowych wystawionych przez wojskowe komendy rejonowe – znalazca powinien niezwłocznie oddać znaleziony dokument najbliższej wojskowej komendzie uzupełnień
Osoby poszukujące rzeczy zgubionej i zgłaszające się do Biura Rzeczy Znalezionych muszą określić:
-
jaką rzecz (przedmiot) zastał zgubiony, opisać rzecz, charakterystyczny wygląd bądź znaki szczególne, a także
-
przedstawić dowody stwierdzające posiadanie zagubionej rzeczy (np. dowód zakupu przedmiotu, numery seryjne, własne oznaczenia bądź opis widocznych środków zużycia).
Rzeczy w Biurze Rzeczy Znalezionych przechowuje się przez okres 3 lat. Po tym czasie przechodzą na własność Skarbu Państwa.
Inne uwagi:
Pieniądze, papiery wartościowe, kosztowności oraz rzeczy mające wartość naukową lub artystyczną, które nie zostaną przez uprawnionego odebrane w ciągu roku od dnia wezwania go przez właściwy organ, a w razie niemożności wezwania – w ciągu dwóch lat od ich znalezienia, stają się własnością Skarbu Państwa,
Inne rzeczy stają się po upływie tych samych terminów własnością znalazcy, jeżeli uczynił on zadość swoim obowiązkom; jeżeli rzeczy są przechowywane przez organ państwowy, znalazca może je odebrać za zwrotem kosztów (art. 187 Kodeksu cywilnego).
Informacja o znalezionych rzeczach:
Do pobrania:
Oświadczenie o odbiorze rzeczy znalezionej – wersja dokumentu w formacie MS Word
Oświadczenie o odbiorze rzeczy znalezionej – wersja dokumentu w formacie Adobe Acrobat Reader
Poświadczenie znalezienia rzeczy - wersja dokumentu w formacie MS Word
Poświadczenie znalezienia rzeczy - wersja dokumentu w formacie Adobe Acrobat Reader